Interview met Marc Dreuning, directeur van Meride, zoals geplaatst in het Vakblad Uitvaart – editie november 2015.
Artikel verder lezenOnze bedrijfsfilosofie
“Wat mij betreft, mogen nabestaanden best nog veel kritischer worden. Onze bedrijfsfilosofie is dat je alles moet kunnen uitleggen. Over marges, kosten, eigenlijk over alles wat de nabestaande wil weten. We zijn geen verkopers, maar we kunnen laten zien wat we bieden. Transparantie wordt vaak gebruikt als een loze kreet, een hol begrip. De consument moet kunnen kiezen met wie hij in zee
gaat.
Klantfeedback
Daarbij zou hij ook kunnen kijken naar de ervaring en opleiding van de uitvaartverzorger. Wij evalueren na afloop de uitvaart altijd met de nabestaanden, zonder dat de uitvaartverzorger erbij is. Met de uitvaartverzorger bouwen de nabestaanden immers een band op, wat ze zou kunnen weerhouden bepaalde dingen te benoemen. Ze mogen bij wijze van spreken helemaal leeglopen, over elk onderwerp. Op die manier blijft de kwaliteit in een opgaande spiraal gaan.
Natuurlijk ben je als uitvaartverzorger verantwoordelijk voor alles wat mis kan gaan. Ook voor ingekochte producten en diensten van derden. “Dat is nog een extra reden om integraal te laten evalueren door de klant”.